El 25 de maig entra en vigor el Reglament Europeu de Protecció de Dades. Què ha fet Feliu per adaptar-s’hi?

15 | 05 | 18
| Marca Feliu

Imagina la seva vida sense mòbil, sense internet i, per tant, sense accés a cap xarxa social? Sí qui ens llegeix és millenial, la resposta serà, quasi amb tota seguretat, un taxatiu no. Si, en canvi qui ens llegeix ha nascut abans de 1990 -com un servidor- probablement la resposta serà diferent: recordo la vida sense mòbil sí, però ara no puc viure sense ell. Aquestes tecnologies han revolucionat la comunicació o com els agrada dir a Silicon Valley, ho han estat “disruptives”.

Hi ha consens en el fet que les xarxes socials en les quals Feliu SL treballa des de fa uns anys han permés una interconnexió sense precedents a escala global. Així mateix, és indubtable que han facilitat l’articulació de moviments de protesta arreu del món enfront poders abans intocables i, a més, s’ha donat difusió a multitud de causes solidàries. Desgraciadament, però, no tot el que envolta la “revolució digital” és, ni de bon tros, bo. Aquests poderosos elements de comunicació difonen informació no sempre veritable i el cyberbulling és un problema gravíssim.

Des de fa apròximadament una década han sorgit una altra mena de crítiques als gegants digitals, a propòsit de la seguretat de les nostres dades a Internet i el tractament que d’elles en fan els gegants digitals. En aquest sentit, no es pot oblidar que la base del seu negoci és la nostra informació personal cada cop més valuosa. A partir d’aquest fet, la nostra privacitat/intimitat ha estat erosionada En aquest context, la Unió Europea va impulsar l’abril del 2016 impulsar la directiva de protecció de dades personals per donar moltes més garanties als ciutadans. Tècnicament , segons ens informa @sepineditorial, la directiva és en vigor des del maig del 2016 però la norma entra en vigor el 25 de maig de 2018.

Que ha fet Feliu per tal d’adaptar-se al Reglament Europeu de Protecció de Dades?

1. Hem analitzat tota la informació que tenim dels nostres clients

2. Hem actualitzat el contingut dels contractes d’encarregat del tractament de conformitat amb els nous requeriments

3. S’ha posat al dia el registre activitats de tractament,

4. Tenim designat un encarregat pel tractament de les dades confidencials, tal com demana el reglament.

5. Hem analitzat els riscos inherents al tractament de dades. No només es tracta de posar-se al dia legalment, que també, calia avançar-se als seus dubtes i controlar tots els possibles motius futurs d’intranquilitat.

Evidentment, això no es fa en dos dies, des de fa anys treballem per aconseguir l’objectiu de tractar les seves dades amb escrupolosa legalitat.

Té algún dubte?, pot consultar a la nostra experta a: info@mariajoseestape.com